Archiv - Přírodní vědy
Hokusy - pokusy vodní hodiny
Na kroužku Hokusy - pokusy jsme vyráběli vodní hodiny. "hodináři" jsou vyfoceni zrovna při tom, když na nich instalovali ukazatel minut. Příští hodinu budeme vyrábět lopatkový parník.
vedoucí kroužku Ing. H. Bauerová
Přidal(a): Martin Kocman, 14.08.2015
Planetárium 14/15
Bylo krásné čtvrteční ráno, venku nebylo teplo ani zima, prostě nádherný den na vzdělávací pořad v Planetáriu Praha.
Sešli jsme se v hojném počtu a vyrazili na cestu. Chvíli jsme jeli tramvají a potom již pěšky. Pan učitel Brila nás celou cestu upozorňoval na zajímavosti, o kterých jsme doposavad nevěděli. V klidu a v pohodě jsme došli k Planetáriu, zakoupili jsme si lístky na představení "Rok v Antarktidě" a vešli. Pan učitel nás ihned nasměroval na výstavu o kosmu, neboť by byla škoda se pouze podívat na pořad a opět odejít. A tak jsme mohli vidět skafandry kosmonautů, vyzkoušet si, jaká je naše váha v porovnání s planetami, koukli jsme se na makety satelitů kroužících po oběžné dráze Země, no prostě toho bylo opravdu hodně, ani jsme to do začátku představení nestihli vše prohlédnout a museli jsme pokračovat po představení. Krátce před začátkem pořadu jsme byli vpuštěni do sálu, kde jsme se pohodlně usadili a očekávali čím nás Antarktida překvapí. Žel, pro špatné osvětlení nebylo možno fotografovat. Nakonec zazvonil zvonec a byl konec. Cestou zpět jsme se podívali na vánoční trhy a hurá na oběd. Opravdu to stálo za to.
Mgr. Zdeněk B r i l a
Přidal(a): Martin Kocman, 13.08.2015
Poznáváme stromy
V rámci projektu Poznáváme stromy vytvořila třída 3.A herbáře a krásné výtvarné práce podle skutečných stromů a jejich listů.
Ve třídě proběhla také soutěž Poznávání stromů.
M.Buřičová
Přidal(a): Martin Kocman, 13.08.2015
SLUNEČNÍ SOUSTAVA A 4.A
Merkur, Venuše, Země... planety, které v nás vyvolávají tajemno, planety vzdálené a přece blízké, planety o kterých se říká, že tam kdysi na některé byl život.
Asi nejtajemnější planetou je Mars, se svými "zelenými mužíky s tykadly". Ano, učíme se o SLUNEČNÍ SOUSTAVĚ, kam patří i naše planeta Země. A aby vyprávění nebylo pouze vyprávěním a naše představivost pouze naší představivostí, nejprve jsme se něco naučili a poté v hodinách výtvarné výchovy i soustavu nakreslili. Pan učitel Brila nám přinesl obrázky soustavy, a my jsme se pokoušeli tyto planety nakreslit. A jelikož nikdo z nás neví, jak tyto planety vypadají barevně, vzniklo několik zajímavých barevných kreací. Tak se pojďte s námi podívat alespoň na několik fotografií z našich hodin výtvarné výchovy.
Mgr. Zdeněk Brila
Přidal(a): Martin Kocman, 13.08.2015
Výstava o minerálech
Dne 19.9.2014 (pátek) byla půlka třídy 9.A na výstavě minerálů pod názvem "MINERÁLIA".
Výstava je na Masarykově náměstí, vstupné zdarma.
Na velkých dvou patrech je velké množství různých nerostů, včetně popisu. Zaujal nás nejdražší exponát výstavy- což byla 900kg velká křišťálová koule za pouhých 1250000,-kč.
Na výstavě je i velké množství výrobků z minerálů, různé šperky, přívěsky, korále, sošky...takže pokud sem vyrazíte, nezapomeňte si drobné.
Výstavu vřele doporučuje třída 9.A a Mgr.Marie Suchá
Přidal(a): Martin Kocman, 13.08.2015
Filtrujeme
V sedmé třídě se v hodinách chemie učíme, jaké kolem nás jsou směsi a jakými metodami je můžeme dělit. Zjistili jsme, že hodně metod používaných v chemické laboratoři se dá najít i doma v kuchyni. Například cezení nudlí odpovídá filtraci. Druhou metodu, kterou jsme se učili, byla destilace.
Přidal(a): Martin Kocman, 12.08.2015
6.A musí poslouchat, co chce elektrický proud
První podmínkou byla baterka, na kterou žáci nemohli zapomenout a čím také prokázali zájem o výuku, Od paní učitelky dostali malou žárovičku a krátkou instruktáž, kde jsou na ní kontaktní místa. A to bylo vše. Teď si už museli v týmech poradit sami. Za úkol bylo sestavit co nejvíce předmětů do obvodu tak, aby elektrický proud procházel. Nadšení rostlo s přibývajícím počtem předmětů, které žáci sháněli velmi kreativně. Narůstal také vztek, když je el. proud nechtěl poslouchat a nen a ne rosvítit žárovičku. Zkušenost je nepředatelná a zkučeností se každý učí. Šesťáci se nemusejí teď učit doma, protože se to naučili ve škole svou prací. Také hned dostali jedničky.
Přidal(a): Martin Kocman, 12.08.2015
Den Země
U příležitosti Dne Země jsme uspořádali ve škole výstavu věnovanou naší planetě a jejím problémům.
Žáci 9. ročníku se zabývali problematikou ovzduší na Praze 3 v praktiku přírodovědných předmětů, v hodinách výchovy k občanství a výtvarné výchovy zpracovali některé globální problémy lidstva. Žáci 1. a 2. stupně vytvořili spoustu výtvarných prací ,měli možnost se zamyslet nad dalším osudem naší planety a uvědomit si, že i svým ohleduplným přístupem k životnímu prostředí se mohou sami na ochraně Země podílet.
Přidal(a): Martin Kocman, 12.08.2015
9.A zkoumá propustnost vody
V rámci projektu "Mikroklima okolí školy", kterého se třída 9.A účastní už od února, a zkoumá stav životního prostředí Žižkova.
Po ukončení tématu-OVZDUŠÍ, je na řadě zkoumání VODY a vodních prvků v okolí naší školy.
Učíme se, jak je voda důležitá k životu, jak můžeme ovlivňovat kvalitu vody, a jak je voda nepostradatelná i v centru města.
Na fotografiích je vidět jak jsme hráli deskovou hru "cesta kapky vody", kde jsme si připomněli velký a malý koloběh vody v přírodě.
Další fotografie dokumentují další terénní práci, kde jsme zkoumali propustnost vody různými povrchy, jako např.:asfalt, písek, štěrk, mulčovácí kůra, dlažební kostky....
Práce se nám líbí a vždy se dozvíme něco nového, a práce ve skupinách je ideální....
Už teď se těším na další spolupráci na přírodovědných praktikách.....Mrkající
Mgr.Marie Suchá
Přidal(a): Martin Kocman, 12.08.2015
MALÍ VĚDCI V 3.A
Děti začali klíčit semena. To, co se stalo potom, je tolik zaujalo, že sázely a pozorovaly růst rostlinek. Pod vedením paní učitelky se pustily do opravdové vědecké práce. Právě na fotu vidíme měření výšky slunečnice a zápis data spolu s údajem výšky. Měření probíhá už měsíc. Pak na malé vědce čeká ještě zpracování výsledků do grafu.
Přidal(a): Martin Kocman, 12.08.2015
Zvěrokruh a planety sluneční soustavy
Tento měsíc děti pronikaly do tajů vesmíru, objevovaly hrdiny řeckých bájí a pověstí, seznámily se se zvěrokruhem a charakteristikami jednotlivých měsíčních znamení.
Toto téma děti velmi zaujalo, rozhodli jsme se proto, že se do něj hlouběji ponoříme. V přírodovědě studujeme fyzikální zákonitosti Sluneční soustavy, v literatuře se věnujeme bájím a pověstem a ve výtvarných a pracovních činnostech jsme začali výrobou symbolu měsíčního znamení. Každý žák si vyšil na čtvrtku symbol znamení, ve kterém se narodil, a vyrobil pomocí klovatiny a temper právě tu planetu Sluneční soustavy, která se k jeho znamení pojí. Čím hlouběji toto téma studujeme, tím víc neznámého se nám rozprostírá, a proto máme touhu objevovat víc. Vesmírem a jeho zákonitostmi se budeme zabývat i v měsíci březnu, kdy bychom rádi završili naše putování návštěvou planetária.
Přidal(a): Martin Kocman, 12.08.2015
1
|